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Bienvenue sur notre nouveau site web www.sit-france.org. N'hésitez pas à nous laisser un message sur notre livre d'or ou par à contact -at- sit-france.org . !!! URGENCE !!! MALAISIE FRANCE ÉGYPTE ! FRANCE ! Les Chrétiens d’Orient en danger Le 8 octobre 2013 Pétition Villages rasés, massacres collectifs, meurtres de religieux et de civils (femmes, enfants, vieillards), viols, enlèvements, persécutions à grande échelle, églises incendiées, monastères et écoles détruites, les Chrétiens d’Orient vivent aujourd’hui dans l’angoisse du lendemain, dans la peur et la souffrance quotidiennes. Une épuration religieuse massive et silencieuse est en cours en Egypte, en Irak, en Syrie et bientôt peut-être au Liban. Une stratégie de la terreur est déployée dans cette région du monde, elle vise à éliminer toute présence chrétienne, toute identité multiple, tout souvenir du christianisme et de son rôle historique dans la construction de ces peuples et de ces Etats. Elle vise à rendre cet espace géopolitique hostile et impénétrable à l’Occident. Et que font les diplomaties européennes ? Elles regardent ailleurs. Elles ne veulent pas entendre l’indicible ou voir l’impensable et se rendent coupables de complicité de crimes à grande échelle, qui prennent le caractère de crimes contre l’humanité. Elles parlent des droits de l’homme, de démocratie et dans le même temps, elles mènent des politiques qui sont dans les faits aveugles et sourdes à la souffrance humaine lorsqu’il s’agit de Chrétiens. Elles combattent à juste titre des régimes au nom des idéaux démocratiques et détournent le regard lorsque des alliés directs ou indirects massacrent uniquement en raison de la religion. En Egypte, pourquoi ne pas condamner les églises incendiées, les écoles brûlées, les exactions quotidiennes contre les Coptes exercées par les milices des Frères musulmans ? En Irak, combien d’écoles, d’églises détruites et de massacres impunis de Chrétiens sont intervenus par la suite dans l’indifférence de l’Occident ? Faut-il rester indifférents aux massacres de Syriens, uniquement parce qu’ils sont chrétiens, et à l’enlèvement des deux Evêques d’Alep et de prêtres, par les groupes islamistes ? En Terre Sainte, le nombre de Chrétiens ne cesse de diminuer. Au Liban, pays francophone, les Chrétiens deviendront bientôt une minorité ; leur situation instable et précaire conduit nombre d’entre eux à préférer l’exil aux incertitudes sécuritaires et aux pressions des islamistes radicaux. Nulle pression, nulle protestation ! Les puissances occidentales restent sourdes aux suppliques des responsables et des organisations représentatives, laïcs et religieux, qui tirent les sonnettes d’alarme et demandent une réaction de la France et de l’Europe. Pourquoi ? Ont-ils anticipé la disparition des Chrétiens en Orient ? Ont-ils fait le deuil d’une présence antérieure à l’implantation de l’Islam, d’un peuplement historiquement ouvert et bienveillant envers l’Occident ? Nous lançons un appel à la France, aux Français et à l’ensemble des nations européennes afin que la diplomatie prenne en compte l’existence de populations chrétiennes, de problématiques spécifiques, d’un Orient divers et agissent désormais pour faire respecter les droits des Chrétiens en Orient. C’est l’intérêt de la France, de l’Europe, et de la communauté internationale. Les Chrétiens d’Orient ont toujours représenté l’antidote de l’extrémisme ainsi qu’un vecteur de tolérance entre les communautés. Leur disparition aboutira à l’exacerbation de l’intolérance et de la violence aux portes de l’Europe. C’est aussi l’intérêt des populations de cette région du monde. Les Chrétiens d’Orient ont toujours vécu en harmonie avec les Musulmans et les Juifs et ils doivent pouvoir continuer à vivre de façon conviviale et paisible avec toutes les communautés, afin de sauvegarder un Orient multiculturel, qui porte un message universel de paix, de dialogue fécond des cultures et de vivre-ensemble. La France et l’Europe doivent évaluer leur politique dans cette région du monde et prendre en compte ses impacts et ses conséquences pour les populations chrétiennes concernées. Les gouvernements de ces pays, à l’instar de leurs oppositions, doivent désormais être comptables de la survie et de la sécurité des Chrétiens. La France comme l’Europe doivent lier leur aide et leur appui certes à la démocratie, aux droits des femmes mais aussi à la défense des communautés chrétiennes et à leur droit de vivre leur différence dans un espace qu’ils habitent depuis près de deux millénaires. Pour signer la pétition: cliquer ICI (source Chrétiens d'Orient en Danger) "Que les musulmans dénoncent les violences faites aux chrétiens" Le 1 octobre 2013 Appel de Anwar Ibrahim, leader musulman de Malaisie « Les musulmans doivent dénoncer les atrocités faites aux minorités chrétiennes et défier ces musulmans qui combattent les chrétiens », a déclaré Anwar Ibrahim, membre du parlement et leadermusulman du parti d’opposition Pakatan Rakyat (PKR), en Malaisie, lors de la table-ronde consacrée à la cohabitation entre chrétiens et musulmans, dans le cadre de la rencontre internationale « le courage de l’espérance », organisée à Rome par la communauté de Sant’Egidio, le 30 septembre. Selon le leader malaisien « le respect de la dignité humaine n’est pas la tolérance, mais connaître et apprécier les différences des autres groupes religieux ». « Le problème dans le monde arabe est politique et non religieux », a-t-il dit, et le défi est d’y dire que « sans liberté et respect la paix ne peut exister ». Anwar Ibrahim est un homme politique de Malaisie qui a joué un rôle important dans les associations musulmanes de jeunes fondées sur la non violence. Dans les années 90 il a été ministre de l’éducation et des finances et plusieurs fois parlementaire. Il a travaillé à l’UNESCO et au Fonds monétaire international. Depuis 2008 il est à la tête du parti d’opposition Pakatan Rakyat (PKR). Pour plus d’informations sur la rencontre, le matériel, textes, photos. Traduction d'Océane Le Gall (Source Zenit) Contre l’antichristianisme : Marche à Paris le dimanche 20 octobre ! Tawadros II invite les Occidentaux à « lire les faits objectivement » Le 19 août 2013 Nous suivons le développement des évènements malheureux que subit l’Église Copte sur la terre de notre pays l’Égypte, et nous continuons à soutenir la police égyptienne, les Forces armées et les autres organisations du peuple égyptien visant à lutter contre les groupes violents armés, le terrorisme chez nous et à l’étranger, les attaques contre des entités étatiques et les églises paisibles, le fait de terroriser les citoyens coptes et musulmans, et ce à l’encontre de la religion, de la morale et de l’humanité. Bien que nous appréciions leur position sincère et amicale et leur compréhension de l’heuristique, nous déplorons le fort sophisme médiatique qui prévaut au sein des pays Occidentaux et nous les invitons à lire les faits objectivement sans tenter d’établir une couverture internationale ou politique à ces groupes terroristes et sanglants et à tous ceux qui y appartiennent, car ils essaient de semer la dévastation et la destruction dans notre cher pays. Nous invoquons l’ensemble des médias et l’engagement mondial à fournir la véritable image de ce qui se passe en toute transparence, droiture et honnêteté. Nous reconnaissons toutes les victimes tombées en martyrs et nous souhaitons la guérison à chaque blessé. Nous adhérons entièrement à l’unité nationale solide et rejetons formellement toute tentative d’entrainer le pays dans une querelle sectaire. De surcroit, nous considérons toute ingérence étrangère dans les affaires intérieures à l’Égypte comme inacceptable. De plus, lorsque la main du mal approche et brûle, tue et détruit, la main de Dieu, plus proche, protège, renforce et construit. Nous mettons notre foi dans l’aide divine par laquelle, l’Égypte et son peuple traverseront ces jours critiques de notre Histoire vers un avenir meilleur, un avenir illuminé par la justice, la paix et la démocratie que méritent les habitants de l’authentique vallée du Nil. Vive l’Égypte, libre et fière. Source : copte.fr 9 mois de christianophobie en France et en chiffres… Propos de Daniel Hamiche: " Je participai, ce midi, au déjeuner d’amitié française organisé au Palais de la Mutualité de Paris par l’ Alliance Générale contre le Racisme et pour le Respect de l’Identité Française et Chrétienne ( AGRIF ) fondée par Bernard Antony . On m’avait demandé, comme rédacteur en chef de ce ue, d’y prononcer quelques mots. Les voici…" Chers défenseurs de l’identité française et chrétienne, je voudrais, en quelques minutes, comme rédacteur du ue L’Observatoire de la Christianophobie, attirer votre attention sur l’ampleur des phénomènes de christianophobie dans notre pays, encore que ce ue “œcuménique” recense chaque jour et depuis le mois de mai 2010, les actes de christianophobie dans le monde entier. J’ai compilé, dans la nuit, les manifestations de christianophobie en France parmi les 1 243 articles publiés et lus 1,4 million de fois, entre le 1er janvier de cette année et le 30 septembre dernier, c’est-à-dire pendant les seuls 9 premiers mois de 2013 : ● Interruptions ou perturbations de Messes ou de cérémonies religieuses : 4 cas . ● Piratages informatiques de sites ou de ues chrétiens : 6 cas . ● Discriminations sociales ou professionnelles contre des chrétiens en raison de leur religion : 8 cas . ● Agressions contre des prêtres ou des religieux : 8 cas . ● Articles ou propos injurieux pour les chrétiens et la religion chrétienne dans les médias de la “bienpensance” : 11 cas . ● Tentatives d’incendies et incendies d’églises ou de lieux de culte chrétiens : 17 cas , quasiment deux par mois ! ● Profanations et actes de vandalisme de cimetières chrétiens : 25 cas , soit environ un tous les dix jours ! ● Profanations d’églises et actes de vandalisme contre et dans des lieux de culte chrétiens : 70 cas , un peu plus de deux par semaine ! ● Insultes publiques contre les chrétiens, blasphèmes publics contre le christianisme, vandalismes ou destructions de symboles ou d’objets chrétiens : 109 cas , environ un tous les deux jours ! Ces quelque 250 cas de manifestations publiques de christianophobie en France, autrement dit quasiment un cas par jour depuis le début de l’année et que j’ai signalés dans un article mis en ligne sur mon ue, ne sont que ceux que j’ai pu découvrir ou que, plus prosaïquement, j’ai eu le temps de traiter… Qu’on ne s’y trompe pas, les chiffres que je viens de vous signaler ne recouvrent pas la totalité des actes de christianophobie en France : ils ne sont que des prélèvements sur un phénomène plus ample, plus profond et en croissance constante. Chacun de ces cas, en soi intolérable, aurait pu donner lieu à une ferme dénonciation publique, voire à une action judiciaire. L’AGRIF est par vocation et statutairement fondée à dénoncer publiquement et à poursuivre pénalement ces innombrables attaques contre notre identité chrétienne, mais, pour cela, il lui en faut les moyens, il lui faut plus de “munitions” pour la bataille et plus d’hommes pour la mener. C’est l’appel que je lance en ce jour du trentième anniversaire de L’AGRIF, car en matière de christianophobie on ne doit rien lâcher, jamais, jamais, jamais… (source Christianophobie) Bienvenue · Welcome · Benvenuti · Bienvenidos
Les Trinitaires
SIT : Solidarité Internationale Trinitaire
Statuts de la SIT
L'Ordre de la Très Sainte Trinité (les Trinitaires) a créé en 1999 l'organe SIT : « Solidarité Internationale Trinitaire », et « SIT - France » en est la branche française. Les Trinitaires SIT : Solidarité Internationale Trinitaire Statuts de la SIT
Programme général de nos actions
Offrir des études à de jeunes chrétiens persécutés
Nos projets pour demain
Bilan des actions passées 2009-2011
Conférence Baltimore-Washington 2013
Conférence 1 : P. William Axe, O.SS.T
Conférence 3 : Halim M. Meawad, Cofondateur et directeur de Coptic Solidarity
Conférence 4 : P. Thierry Knecht, O.SS.T. Président du S.I.T. International
Conférence 5 : Tim Allen, NCR's senior correspondent
Conférence 6 : Elyse Bauer Anderson, Foreign Policy Director of Congressman Frank R. Wolf
Le SIT a cette triple mission d’ informer , de dénoncer et de soutenir . Informer les chrétiens libres car nous ne pouvons pas oublier ces frères des catacombes. Dénoncer auprès des autorités nationales comme internationales toute violation des articles 18 et 19 de la Déclaration universelle des Droits de l’homme. Soutenir par la prière et l’aide concrète. Programme général de nos actions Nos actions en cours Offrir des études à de jeunes chrétiens persécutés Nos projets pour demain Bilans des actions soutenues Bilan des actions passées 2009-2011 Nos conférences Conférence Baltimore-Washington 2013 Conférence 1 : P. William Axe, O.SS.T Conférence 3 : Halim M. Meawad, Cofondateur et directeur de Coptic Solidarity Conférence 4 : P. Thierry Knecht, O.SS.T. Président du S.I.T. International Conférence 5 : Tim Allen, NCR's senior correspondent Conférence 6 : Elyse Bauer Anderson, Foreign Policy Director of Congressman Frank R. Wolf
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Nos actions Nos conférences Conférence Baltimore-Washington 2013 : Conférence 1 : Why we're here Conférence 2 : The situation of the Coptic Christians in Egypt Conférence 3 : La liberté religieuse Conférence 4 : Five myths about anti-Christian persecution Conférence 5 : A Clarion call for the persecuted Church     (titres des images : précédent ; suivant ; usage au clavier : flèche gauche et flèche droite ; précédent ; suivant ; usage au clavier : flèche gauche et flèche droite)
» Nos actions » Nos conférences » Conférence Baltimore-Washington 2013 : Conférence 1 : Why we're here • Conférence 2 : The situation of the Coptic Christians in Egypt • Conférence 3 : La liberté religieuse • Conférence 4 : Five myths about anti-Christian persecution • Conférence 5 : A Clarion call for the persecuted Church Conférence 4 : Five myths about anti-Christian persecution Five myths about anti-Christian persecution John L. Allen Jr. | Jan. 13, 2012 All Things Catholic In his annual address to diplomats Monday, Pope Benedict XVI highlighted religious freedom with emphasis on persecuted Christians around the world."In many countries, Christians are deprived of fundamental rights and sidelined from public life," he said. "In other countries, they endure violent attacks against their churches and their homes." This week, a delegation of Catholic bishops from Europe and the States tried to shine a spotlight on one small chapter of this global story: the Gaza Strip, where 2,500 Christians live amid an overwhelmingly Muslim population of 1.5 million. They're caught in a vise formed by Islamic militancy on one side and an Israeli- and Egyptian-imposed blockade on the other.English Bishop William Kenney told the Christians of Gaza, "You are not forgotten."It's a lovely sentiment, and the bishops of the Holy Land Coordination, which includes Tucson Bishop Gerald Kicanas as the American representative, deserve credit for their efforts. One wonders, however, how much reality there is behind Kenney's claim. French intellectual Régis Debray, a veteran leftist who fought alongside Che Guevara in Bolivia, has observed that anti-Christian persecution unfolds squarely in the political blind spot of the West -- the victims are usually "too Christian" to excite the left, "too foreign" to interest the right. Like what you're reading? Sign up to receive email alerts from NCR.As a contribution towards erasing that blind spot, let's debunk five common myths about anti-Christian persecution. Myth No. 1: Christians are vulnerable only where they're a minority First of all, even if this were true, it would hardly diminish the seriousness of the issue. According to a recent Pew Forum analysis, 10 percent of Christians live in societies in which they're a minority. Given that there are 2.18 billion Christians on the planet, this translates into more than 200 million people, many facing threats such as those in the Gaza Strip.Any scourge that imperils 200 million people, whatever the cause, would merit concern.Yet it's palpably false that persecution occurs only where Christians are a minority. According to October 2010 data from the Pew Forum, Christians face harassment in a staggering total of 133 countries, representing more than two-thirds of all nations on earth, including many where Christians are a strong majority.A glance at a recent list put together by Fides, the Vatican's missionary news agency, of Catholic pastoral workers killed during the past year illustrates the point.Of the 26 who lost their lives in 2011, only one died in a country where Christians are a minority: Polish Salesian Fr. Marek Rybinski, killed in Tunisia in February. All the rest died in countries where Christians are a majority, including several overwhelmingly Catholic nations such as Colombia, Mexico, Burundi, South Sudan and the Philippines.Colombia, the sixth-largest Catholic country on the planet, was also the world's most dangerous place to be a Catholic pastoral worker in 2011. Six priests and one layman died, adding to a bloody count of 70 priests, two bishops, eight religious and three seminarians killed in Colombia since 1984.One of the most harrowing new martyrologies of 2011 came out of Mexico, where 92 percent of the population is Catholic. Mary Elizabeth Mac'as Castro, a leader in the Scalabrinian Lay Movement and a blogger, was beheaded for exposing the activities of a drug cartel; according to the U.S.-based Committee to Protect Journalists, she was the first journalist in the world killed for use of social media.Anywhere Christians openly profess their faith, take stands against injustice or put themselves in harm's way on account of the Gospel, they are at risk -- whatever the religious demographics of the place happen to be. Myth No. 2: It's all about Islam A disproportionate share of anti-Christian persecution is, indeed, fueled by radical Islam. Open Doors, an Evangelical group, put nine Muslim states on its "Top 10" list for 2011 of the most dangerous places for Christians, including Afghanistan, Saudi Arabia, Somalia and Iran. Yet simply identifying anti-Christian persecution with Islam is misleading. There are compelling examples of collaboration between Christians and Muslims in many parts of the world, which is the basis for Pope Benedict XVI's vision of an "Alliance of Civilizations." (One of the major political parties in the Philippines, for instance, is the "Christian Muslim Democrats.") It also should not be forgotten that the most numerous victims of Muslim extremism are, in fact, other Muslims.Moreover, radical Islam is hardly the only source of anti-Christian animus. Christians suffer from a slew of other forces, including: Ultra-nationalism (as in Turkey, where extreme nationalists tend to be a greater threat than Islamists) Totalitarian states, especially of the Communist variety (China, North Korea) Hindu radicalism (Anti-Christian aggression has become routine in some regions of India. This week, Hindu radicals armed with sticks and iron bars attacked 20 Pentecostal Christians in a private home near Bangalore, an assault that left the pastor missing a finger on his left hand. When Christians reported similar assaults two weeks ago, a member of the state's official Commission for Minorities, which is under the control of a nationalist Hindu party, shrugged it off: "If you really knew the teachings of Jesus, Christians should not be complaining," he reportedly said.) Buddhist radicalism (as in Sri Lanka, where, contrary to stereotypes of Buddhist tolerance, mobs led by Buddhist monks attacked Christian churches and other targets across the country in 2009) Corporate interests (as in Brazil's Amazon region, where Christian activists have been killed for protesting injustices by agri-business conglomerates) Organized crime, narco-traffickers, and petty thugs (For instance, the 1993 murder of Mexican Cardinal Juan Jesús Posadas Ocampo, shot 14 times at the Guadalajara airport by gunmen linked to a drug cartel, or the assassination in the same year of Italian Fr. Giuseppe Puglisi, a bitter critic of the Sicilian mafia.) State-imposed security policies (as in Israel, where checkpoints, visa requirements and other restrictions divide Christian families between East Jerusalem and the West Bank and make it virtually impossible for Christians in one location to worship in the other) Even, believe it or not, Christian radicalismIf that last entry seems counter-intuitive, consider what happened in the village of San Rafael Tlanalapan, in the Mexican state of Puebla, this past September. Seventy local Protestants were forced to flee after a band of traditionalist Catholics issued a chilling ultimatum: Leave immediately or be "crucified or lynched."The point is that extremism and intolerance of whatever stripe, not Islam, is the threat. Myth No. 3: No one saw it coming When Christians are targeted, politicians and police often play the role of Capt. Louis Renault in Casablanca, professing shock at what happened but suggesting the violence was an unforeseeable calamity rather than a failure of vigilance. Yet in a disturbing number of instances, the warning signs were all too clear.Turkey offers an example. On June 3, 2010, Bishop Luigi Padovese, an Italian Capuchin and the Apostolic Vicar of Anatolia, was murdered by his driver, who claimed he had a private revelation identifying Padovese as the anti-Christ. Since the driver had been receiving psychiatric treatment, Turkish authorities announced there was no "political motive" and declared the case closed. What that failed to acknowledge was the general climate in which a madman might get the idea that a Catholic bishop was evil. Shortly after Padovese arrived in 2004, negotiations began toward Turkey's membership in the EU, inflaming nationalist resentments. Between that point and Padovese's death in 2010, a clear pattern of menace emerged to the tiny Christian minority (150,000 out of 72 million): In 2005, polemical mini-dramas about the Crusades aired on Turkish television, which led to rocks being tossed through the windows of Christian churches, garbage being left on the doorsteps of churches and verbal abuse of Christian clergy in the streets. Also in 2005, a sensational book was published by a Turk named Ilker Cinar, who claimed to be a former Protestant who had returned to Islam, titled I Was a Missionary -- the Code is Decoded. He claimed that Christians were working with Kurdish separatists and wanted to destroy the nation. On Jan. 8, 2006, a Protestant church leader in Adana was beaten by five young men. On Feb. 5, 2006, an Italian Catholic missionary named Fr. Andrea Santoro was shot to death in the city of Trabzon by a 16-year-old shouting "Allahu Akhbar." (Padovese celebrated the funeral Mass.) In the weeks after Santoro's murder, Slovenian Fr. Martin Kmetec was thrown into a garden and threatened with death in the port city of Izmir, while French Fr. Pierre Brunissen was stabbed with a knife in the Black Sea port of Samsun. On Jan. 19, 2007, a prominent Turkish Christian of Armenian descent, Hrant Dink, was assassinated in Istanbul. On April 18, 2007, three Christian missionaries who ran a small publishing operation were murdered in Malatya. In 2009, Turkish media published reports about the "Cage Plan," a scheme hatched by ultra-nationalists in tandem with elements of the military to destabilize the state through attacks on Christians, Armenians, Kurds, Jews and Alevis.In that context, does it really make sense to style Padovese's murder as an isolated act? Or is it more accurate to say that even if no one could have predicted the precise time and target of the next attack, Turkey had allowed a perilous climate to fester? In fairness, Turkish authorities took steps after 2007 to tone down anti-Christian polemics in the media, and, according to the Association of Protestant Churches in Turkey, violence has waned. Its annual report listed 19 anti-Christian attacks in 2007 and 14 in 2008, but only two in 2009. The Padovese murder, however, suggests that changing the climate remains a work in progress.(As a footnote, Turkey's largest English-language newspaper, Today's Zaman, carried a fascinating column in mid-December comparing the Vatican's tepid response to the Santoro and Padovese murders to the aggressive Protestant approach in the Dink and Malatya cases. The Protestants have assembled a high-powered team of lawyers to push for a serious investigation, and have worked hard to sustain media interest. According to columnist Orhan Kemal Cengiz, there has been, by way of contrast, "an absolute lack of pressure by the Vatican." He attributes that to a mistaken diagnosis in Rome that too much pressure might inflame Christian/Muslim tensions; in fact, Cengiz says, the guilty parties are extreme Turkish nationalists.) Myth No. 4: It's only persecution if the motives are religious Scanning the Fides list of pastoral workers killed in 2011, it's tempting to conclude that much of this violence isn't really anti-Christian. In many instances, it seems more like a case of being in the wrong place at the wrong time.One Colombian priest, for example, was knifed to death by a thief trying to steal his cellphone; another was shot by thugs who were after his motorcycle. The same point could be made about Sr. Lukrecija Mamica, a Croatian member of the Sisters of Charity, and lay Italian volunteer Francesco Bazzani, both murdered in Burundi in November. Mamica was killed during a robbery at the sisters' residence; the thieves then kidnapped Bazzani and killed him when a standoff with police went bad.Or consider what happened on Wednesday in Kirkuk, Iraq, where gunmen opened fire on the Chaldean Archbishop's palace. Police suggested it was a mistake and that the terrorists had intended to attack the nearby home of a Turkmen member of the Iraqi parliament. Luckily, no one inside the archbishop's residence was harmed, but suppose someone had been -- would that count as anti-Christian violence?Certainly, none of these cases fit the traditional definition of martyrdom, which require that someone be killed in odium fidei -- out of hatred for the faith. Even that standard, however, is being stretched these days. Pope John Paul II added martyrs killed in odium ecclesiae, out of hatred for the church, and many theologians believe martyrdom should include not only deaths for hatred of the faith, but also hatred of virtues essential to the faith.In any event, today's risks are hardly limited to classic instances of martyrdom, but a wide variety of circumstances in which Christians are in harm's way. Even if they're not attacked for religious motives, their reasons for being in that spot are usually rooted in their faith.In Burundi, for instance, Mamica and Bazzani almost certainly weren't targeted because they were Christians. In all likelihood, their killers simply thought that a nuns' residence had stuff worth stealing, and it wouldn't be heavily guarded. Still, a religious woman and lay volunteer from Europe obviously knew there were far safer places to be than northwestern Burundi, an epicenter of the 1994 genocide. They chose to be there because their religious beliefs compelled them to reach out to forgotten and vulnerable people.Similarly, by now Archbishop Louis Sako and the other Chaldeans in Kirkuk, both clergy and laity, easily could have joined the exodus of Christians out of Iraq. They choose to stay, most probably because they believe in the importance of a Christian witness, or because they're simply unwilling to see their church extinguished after 2,000 years of history.In identifying Christians who need help, the only thing that should matter is that they're in the firing line -- not what's in the head of whoever's pulling the trigger. Myth No. 5: Anti-Christian persecution is a right-wing issue Of the five myths considered here, this is undoubtedly the most pernicious. If we can agree on anything in this polarized world, it ought to be that persecution of people on the basis of their beliefs -- whatever those beliefs may be -- is intolerableGranted, anti-Christian persecution was first put on the American political map in the mid-1990s by a constellation of conservative activists and intellectuals, such as Michael Horowitz, Nina Shea and Paul Marshall. Writing in The New York Times Magazine in 1997, Jeffrey Goldberg called the newfound concern with persecuted Christians "an issue manufactured in the mile-square section of Washington that produces the most priceless of political commodities: the wedge issue."Goldberg went on to describe how the crusade to defend persecuted Christians pits several important domestic constituencies against one another. Mainline church groups vs. evangelicals and conservative Catholics (The then-general secretary of the National Council of Churches, Joan Brown Campbell, groused in '97 that the movement smacked of an "overly muscular Christianity.") Social conservatives vs. pro-business groups and the foreign policy establishment (China tends to be the focal point. Do we impose sanctions because of China's record on religious freedom, or not?) Traditional human rights groups (Human Rights Watch, the ACLU) vs. faith-based movementsTo some extent, those divisions still exist. One could add that in the post-9/11 era, anti-Christian violence by Muslims is a terrific rallying cry for hawks on the American right, which may help explain why some liberals remain skittish.All this, however, says much more about American politics than the nature of anti-Christian persecution. Alas, we've developed a political culture that could turn Mom and apple pie into wedge issues too.The truth is that persecution against Christians, ideologically speaking, is an equal-opportunity enterprise.One thinks, for instance, of the famous martyrs of the liberation theology movement, such as Archbishop Oscar Romero, or the six Jesuits and two women murdered in El Salvador in 1989. There's also Guatemalan Bishop Juan José Gerardi, beaten to death in 1998 two days after releasing a report on his country's civil war that heavily criticized the army and right-wing paramilitary groups. More recently, there's American Sr. Dorothy Stang, murdered in Brazil in 2005 for advocacy on behalf of poor and indigenous Amazonians; or Indian Sr. Valsha John, slain this past year for defending members of the tribal underclass against expropriation of their land by coal mining companies. Defending persecuted Christians, in other words, is hardly an effort that should concern the political and theological right alone. Styling anti-Christian persecution as a political football is not only an obscenity, but it's factually inaccurate.[John L. Allen Jr. is NCR's senior correspondent. His email address is jallen at ncronline.org.]